FAQ - Promabi - obsługa mieszkań na wynajem!

FAQ

1. Czym Promabi różni się od biura nieruchomości?
W biurze nieruchomości zadaniem pośrednika jest znalezienie najemcy do Państwa mieszkania, a po podpisaniu umowy najmu osobiście muszą się Państwo zajmować wszystkimi kwestiami związanymi z wynajętą nieruchomością. W Promabi znalezienie najemcy to tylko jeden z elementów naszej usługi, gdyż nasze główne zajęcie to obsługa mieszkań, które są już zajęte przez Najemcę.
2. W jakiej lokalizacji musi być mieszkanie, aby oddać je w obsługę?
Obecnie zajmujemy się mieszkaniami, które są zlokalizowane w odległości 20 km od Centrum Krakowa, zatem jest to zarówno obszar miasta jak i sąsiednich gmin
3. Jak powinno wyglądać mieszkanie oddane na wynajem?
Przede wszystkim powinno być bezpieczne w użytkowaniu. W obsługiwanych przez nas mieszkaniach montujemy czujniki czadu, sprawdzamy bezpieczeństwo wszelkich instalacji. Jeżeli chodzi o jakość wykończenia- każde mieszkanie znajdzie swojego najemcę – wszystko zależy od stosunku jakości do ceny. Możemy pomóc w doposażeniu mieszkania w odpowiednie sprzęty, meble, lub wykonać inne prace, które okażą się niezbędne aby sprawnie wynająć Państwa mieszkanie.
4. Czy muszę rozliczać podatki z najmu, czy robi to za mnie Promabi?
Możemy wskazać sprawdzone biuro rachunkowe, ale nie zajmujemy się rozliczeniami podatków od najmu. Nasza działalność to zarządzanie najmem mieszkań.
5. Czy Promabi działa w całej Polsce?
Obecnie zajmujemy się administrowaniem mieszkaniami na wynajem w Krakowie i najbliższej okolicy. Dzięki temu bardzo dobrze znamy tutejszy rynek najmu, co pozwala nam działać skutecznie i sprawnie.
6. Jakie dokumenty są potrzebne, aby przekazać mieszkanie do obsługi?
Jeżeli chcą Państwo przekazać nam mieszkanie do obsługi, potrzebujemy numer Księgi Wieczystej nieruchomości, zestawienie opłat do Wspólnoty/ Spółdzielni, ostatni rachunek za prąd i gaz oraz umowę o administrowanie, którą podpiszemy podczas spotkania. Niezbędne jest też pełnomocnictwo, dzięki któremu możemy m.in. zawrzeć umowę najmu mieszkania lub rozliczyć media w Tauron/PGNiG.
7. Jaka jest rola Promabi w przypadku awarii, nagłych problemów i zgłoszeń od najemców?
Najemcy mogą się z nami kontaktować w systemie 24/7. Jeżeli mają miejsce awarie, to naszą rolą jest szybka reakcja oraz zorganizowanie naprawy. Współpracujemy z hydraulikiem, elektrykiem, serwisem sprzątającym. Wszystkie naprawy wymagające poniesienia kosztów przez Właściciela mieszkania są z Nim konsultowane i wykonane po akceptacji zakresu prac.
8. Czy najemca ma jakikolwiek kontakt właścicielem?
Nie, najemca nie ma kontaktu z Wynajmującym, chyba, że inicjatywa wyjdzie ze strony Właściciela mieszkania. Każdy Właściciel posiada umowę najmu wraz z danymi kontaktowymi do Najemców.
9. Czy Promabi zarządza również budynkami, tak jak to robią zarządcy wspólnot i spółdzielnie mieszkaniowe?
Nie, Promabi administruje pojedyncze mieszkania przeznaczone na wynajem. Mamy kilka mieszkań w kamienicy jednego właściciela, ale administracją kamienicy zajmuje inny administrator. Promabi zarządza najmem pojedynczych mieszkań.
Masz inne pytania? Napisz lub zadzwoń do naszego biura 12 307 05 60!